torsdag 26. februar 2015

Krobo benk

Hjem for 4 er et funkishus fra 60-tallet. Da hører det med å ha noen klenioder fra den tiden. Den klassiske Krobo flerbruksbenk designet av Tobjørn Afdal i 1959 for Bruksbo. Vår Krobo benk er fylt med diverse klenioder fra perioden og noen av nyere dato.




Vår benk er i palisander, men den ble også laget i teak og lys eik.

Litt morsomt var det da jeg tilfeldigvis oppdaget at min gamle trehest fra barndommen var designet av selveste Kay Bojesen. Spenningen var stor da jeg måtte ta en tur i kjelleren for å se om den fortsatt var med meg - det er ikke veldig mye jeg har tatt vare på - men så sannelig var der og kunne få en hedersplassering på benken.


















Krobo benk ble i 2014 relansert av Fjordfiesta, og kommer nå i lys eik og valnøtt med masse nydesignet tilbehør. Blir spennende å se om den nylanserte blir like populær som gamle Krobo.
 

1 kommentar: