torsdag 27. mai 2010

Stemningsbilder fra hagen i dag


Foto: Hjemfor4

Det har vært en hard vinter, og en del av hagen har fått hard medfart, mens mye har klart seg og kommer opp og ut på ny frisk. Vi prøver å holde en enkel utforming med enkelt vedlikehold. Vi har hekk rundt det meste av tomten, og bedene våre er stort sett prydgress eller vintergrønt, foreløpig lite med blomster. Vi har i tillegg en del krukker med ulike trær og vintergrønt. Det store bedet med prydgress og bambus har fått duk, men mangler å bli fylt med elvestein. Dette blir sesong 4 i hagen, og den er stadig i utvikling.
Posted by Picasa

3 kommentarer:

  1. Så flotte bilder!
    Skulle gjerne sett mer fra hagen deres!! Ser dere kjører omtrent den stilen vi prøver å få til! Enkelt og stilrent. Og som ikke trenger all verdens luking og stelling:) (Håper jeg iallfall:))
    Jeg har et spørsmål om prydgress. Har dere kjøpt i potter eller har dere kjøpt frø?
    Og hvor?
    De stedene jeg har vært har de hatt elendig utvalg...
    Ønsker deg ei flott helg!:)

    SvarSlett
  2. Hei, så koselig at du liker bildene. Må innrømme at jeg har knipset de fineste delene da ;-), men kanskje det blir mere knipsing etter hvert! Hagen trenger noen år for å gro seg til, og da håper jeg at det blir mer privat og veldig bra!

    Luking - vi bor i et nybyggerfelt, så her er det masse ugress i nærheten, så frøene spres og jeg må luke en del - noe jeg tar litt her og litt der i forbindelse med at jeg er ute med ungene.

    Prydgress: jeg har kjøpt i potter på Oasen Hageland på Kolsås sent i fjor høst på salg. Der hadde de masse til og med så sent på sesongen. Spørs hvor du bor...? Plantebørsen i Lier har også en del.

    God helg til deg også!!

    SvarSlett
  3. Tusen takk for den fine tilbakemeldingen. :)

    Liker veldig godt bildene fra hagen din, og sier meg enig i Marta - skulle gjerne sett flere.

    Ha en nydelig dag. :)

    SvarSlett