søndag 15. november 2009

Favoritter på bordet

I går hadde mannen og jeg en deilig kosemiddag på kvelden - laget i en fei med gode råvarer - Biff saute etter oppskrift fra Matprat. Inspirasjonen kom fra et innlegg hos Moderne retro. Vinen vi drakk til var en deilig valpolichella fra Tommasi.

I anledning kvelden dro jeg fram finserviset fra skapet og festbestikket fra skuffen. Serviset er Suomi White fra Rosenthal og bestikket er Skaugum i palisander fra Geilo bestikk. I serviset har vi gourmet tallerkener med ekstra bred kant - de er bare nydelige! Dette var på ønskelisten til bryllupet for 5 år siden, og vi er like fornøyde med valget i dag som da - bare elsker Suomis stilrene og enkle linjer. Skaugum-bestikket med treskaft er ikke det mest praktiske i forhold til oppvasken - men synes det gir meg så stor glede å bruke at det er verdt litt ekstra jobb i etterkant av festlighetene.

Jeg fikk ikke tatt bilde av herligheten, men legger inn fra respektive sider:



























Oppskriften finnes på: Matprat.no

3 kommentarer:

  1. Skaugum-bestikket er utrolig fint, synes jeg! Tidløst og enkelt. Heldig er du som har det.

    SvarSlett
  2. Takk :-)! Har vokst opp med dette bestikket så det er kanskje derfor jeg er spesielt glad i det. Sikler fortsatt på mamma og pappas sett fra 1968 med både middags- og lunsjbestikk som nå for det meste ligger i skuffen deres. Lunsjbestikket har dessverre gått ut av produksjon. (Ditt AJ- bestikk er heller ikke så værst da ;-)!)

    SvarSlett
  3. Skaugum er lekkert. Hadde det vært i salg da vi gifta oss, tror jeg nok det hadde stått på ønskelista. Men bestikk er ikke akkurat noe man skifter ut så veldig ofte.
    fin blogg du har!! Blogg mer!! :)

    SvarSlett